خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/21 - 18:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

آینده روشنی پیش روی همکاری‌های دوجانبه تهران-رم قرار دارد

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: آینده روشنی پیش روی همکاری های دوجانبه و مشترک تهران-رم قرار دارد.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به ایتالیا، گفت: افزایش سطح همکاری با کشورها دنیا در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد و بدون شک قرار نیست تجربه گذشته مجددا تکرار شود.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی تصور می کنند کشورهای اروپایی صرفا محدود به کشورهای حاضر در برجام می شوند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که کشورهایی مانند ایتالیا هستند که در زمره قاره سبز محسوب می شوند و دارای روابط خوب اقتصادی و سیاسی با کشورمان هستند.



وی ضمن اشاره به اینکه تشکیل کمیسیون های مشترک دو کشور می تواند زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی باشد، ادامه داد: در این میان باید به ظرفیت بخش خصوصی نیز توجه ویژه ای شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع اتاق مشترک ایتالیا – ایران و سایز ابزارهای بخش خصوصی می توانند موانع موجود در همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را احصاء کرده تا این مهم از سوی مسئولان دو کشور برطرف شود.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک می توان اذعان کرد آینده روشنی در پیش روی همکاری های دوجانبه و مشترک تهران-رم قرار دارد و تعاملات خوبی در حوزه انرژی رخ خواهد داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345536
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار